Про психологічну та юридичну підтримку населення в рамках роботи Співдія хабів
Міністерство молоді та спорту України спільно з Координаційним штабом з гуманітарних та соціальних питань Офісу Президента України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Міністерством розвитку громад та територій України запустили платформу гуманітарної допомоги цивільному населенню «СпівДія». Платформа «СпівДія» забезпечуватиме допомогу цивільному населенню за такими напрямами:
1) Співдія волонтери – платформа волонтерів, які долучаються до ініціатив платформи;
2) Співдія діти – створення просторів двох типів: стаціонарних та мобільних з метою розвитку неформальної освіти та надання психологічної допомоги дітям від 5 до 12 років;
3) організація волонтерської допомоги у доставці медикаментів до потребуючих;
4) Співдія підприємці – підтримка спільноти підприємців, малого та середнього бізнесу з метою сприяння відновленню бізнесу під час війни та у післявоєнний період;
5) Співдія work – підтримка у працевлаштуванні біженців та тимчасово переміщених осіб та зміні професії;
6) Співдія шелтер – підтримка поселень евакуйованих громадян;
7) Співдія хаб – організація гуманітарних просторів на базі молодіжних центрів та молодіжних просторів, активних волонтерських та громадських 2 організацій України для підтримки потребуючих українців, які постраждали під час війни.
Наразі молодіжні центри та молодіжні простори в Україні стали пунктами прийому біженців, збору та видачі гуманітарної допомоги цивільному населенню. Саме молодіжні центри є доступними просторами, у яких цивільне населення отримує захист та допомогу. Тому СпівДія прагне розвивати систему допомоги населенню через молодіжні центри та молодіжні простори, які є близькими та зрозумілими для населення. Концепт хабів у системі СпівДія:
1) комунікація та консультування: взаємодопомога людина-людині/місце для взаємодії місцевого населення з волонтерами;
2) розподільча функція: заходи для підтримки населення регіонів, розподілення необхідних товарів та послуг серед потребуючих;
3) консультування щодо існуючих шелтерів для біженців, наявності місць, розподілення та супровід біженців;
4) надання інших послуг для підтримки цивільного населення (в тому числі фокус на біженців та їх пріоритетні потреби): юридичні консультації, психологічна підтримка, консультації щодо працевлаштування та зміни професій, простір дружній до дітей (неформальна освіта, babysitting та надання психологічної допомоги).
Із 20 квітня 2022 року в рамках роботи платформи «СпівДія» та Співдія хабів було запущено напрям психологічної та юридичної допомоги цивільному населенню. Скористатися послугами психологічної та юридичної підтримки особа може зареєструвавшись за посиланням: https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r . Після реєстрації запит такої особи верифікують оператори та передають на опрацювання Співдія хабу або відповідному профільному онлайн-консультанту. Скористатися послугами психологічної підтримки можна двома способами:
1) записатися на консультацію офлайн: у 20-ти Співдія хабах (список додається) із 20 квітня працюють психологи, які надають цивільному населенню як індивідуальні консультації, так і проводять групові заняття (із урахуванням безпекової ситуації в регіоні);
2) записатися на консультацію онлайн: якщо особа не має змоги скористатися консультацією на базі хабу в мережі Співдія, то така консультація психолога може надаватися онлайн засобами телефонного зв’язку.
До основних завдань психологічної підтримки населення належать: формування і підтримка на належному рівні психологічного стану цивільного населення щодо адаптації у суспільному житті під час війни; підготовка та надання консультацій цивільному населенню щодо реагування на кризові ситуації під час війни; психологічна підготовка та підтримка цивільного населення до життя в Україні в умовах війни; 3 здійснення заходів щодо оптимізації соціально-психологічного клімату цивільного населення у відповідних населених пунктах; здійснення психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб; психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало під час війни. Послуги з юридичної підтримки кейс-менеджерами надаються в режимі онлайн з використанням засобів телефонного зв’язку. До основних завдань юридичної підтримки населення належать: надання юридичної підтримки цивільному населенню під час війни; здійснення консультування цивільного населення (особливо уразливих його груп або тих, які перебувають у складних життєвих обставинах), яке постраждало під час війни в Україні, щодо норм та вимог законодавства, що передбачає право таких громадян на пільги, субсидії, соціальні виплати або компенсації, іншу допомогу цивільному населенню, що передбачена законодавством; інформування цивільного населення про права та обов’язки під час війни в Україні, консультування щодо прав і можливостей жінок і чоловіків.