«ВІДНОВЛЕННЯ ВТРАЧЕНИХ ДОКУМЕНТІВ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНОЮ ОСОБОЮ»
Багато українців, внаслідок широкомасштабного вторгнення Російської Федерації в Україну, залишали свої домівки під обстрілами і не змогли взяти з собою важливі речі, в тому числі документи. Після переселення у таких випадках потрібно в першу чергу зайнятися відновленням втрачених документів.
Відновлення втраченого паспорта громадянина України
Для відновлення паспорта громадянина України слід звернутися до ЦНАПу чи територіального органу або підрозділу ДМС та необхідно подати такі документи: 1) заяву про втрату паспорта (заяву можна написати на місці за зразком); 2) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань у випадку, якщо ваш паспорт вкрали (витяг є свідченням відкриття кримінальної справи); 3) чеки про оплату адміністративного збору або штрафу (Необхідно враховувати, що якщо ви самі загубили паспорт, то крім адміністративного збору, ви повинні будете сплатити штраф від 17 до 51 грн); 4) довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків; 5) довідку про місце проживання.
Перевірити стан оформлення паспорта можна на сайті Державної міграційної служби України.
Відновлення закордонного паспорта
Для оформлення паспорта для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого заявник подає до підрозділів ДМС такі документи: 1) заяву-анкету (друкується працівником, який приймає документи); 2) оригінал та копію паспорта громадянина України або іншого документу, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (у разі оформлення паспорта у закордонній дипломатичній установі України); 3) документ (відмітка в паспорті), що підтверджує постійне проживання або тимчасове перебування громадянина України за кордоном (у разі потреби); 4) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта для виїзду за кордон на території України); 5) документ (протокол, довідку тощо), виданий компетентними органами держави, в якій вказано що втрачено або викрадено паспорт для виїзду за кордон, що підтверджує факт звернення заявника з приводу його втрати або викрадення, чи посвідчення особи для повернення в Україну, оформлене і видане на його ім’я; 6) відповідні документи, що підтверджують здійснення встановлених законодавством платежів (консульського збору), або оригінал і копію документа про звільнення від таких платежів (консульського збору).
Відновлення індивідуального податкового номеру
Замість втраченого або викраденого документа, оформляється та видається новий документ. На новій картці буде стояти відмітка «ДУБЛІКАТ».
Для його отримання необхідно звернутись до будь-якого податкового органу із заявою за формою № 5ДР та надати оригінал і копію паспорта. Вартість послуги безкоштовно. Строк видачі від 1 до 10 днів.
Відновлення документів про освіту
Якщо навчальний заклад припинив свою діяльність – то необхідно написати заяву до його правонаступника. Якщо такого немає, то подати заяву потрібно управління Міністерства освіти і науки. Саме там мають визначити заклад, який замовить та надасть дублікат документа.
Інформація про факт видачі диплома зберігається у Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). Тому ви можете самостійно отримати електронну версію дипломів у формі електронної виписки з кваліфікованими електронними підписом і печаткою технічного адміністратора ЄДЕБО.
Якщо інформації про документ немає в ЄДЕБО, то навчальний заклад може замовити дублікат, використовуючи, наприклад, виписку з архіву. В іншому випадку особі потрібно буде звернутися до суду для встановлення юридичного факту здобуття освіти.
До заяви про виготовлення дубліката додаються:
- підтвердження про оплату послуги з виготовлення дубліката;
- довідка з навчального закладу, у якому навчався випускник, щодо результатів річного оцінювання його навчальних досягнень та результатів державної підсумкової атестації (за наявності) або інші письмові дані щодо результатів річного оцінювання навчальних досягнень випускника (витяг з особової справи, табель навчальних досягнень, документ про відповідний рівень загальної середньої освіти тощо) та результатів його державної підсумкової атестації (за наявності).
У разі відсутності таких даних навчальний заклад здійснює оцінювання навчальних досягнень такого випускника у порядку, визначеному наказом Міністерства освіти і науки України через проведення річного оцінювання спеціально створеною комісією.
Відновлення трудової книжки
Працівник, який втратив трудову книжку, повинен негайно звернутися за дублікатом за місцем останньої роботи або за новим місцем, у випадку відсутності доступу до трудової книжки внаслідок надзвичайної ситуації.
Документами, що підтверджують загальний стаж, є довідки підприємств, установ, організацій, які уточнюють характер роботи. Якщо на момент звернення підприємство, де працювала особа, вже ліквідовано довідки, що підтверджують загальний стаж можуть бути видані правонаступниками таких підприємств.
Якщо ж компанії, в якій він працював, вже не існує, за довідкою, яка засвідчувала стаж, потрібно йти до архіву, де зберігаються документи цієї організації. Якщо ж документи у архіві не збереглися, трудовий стаж можна встановити рішенням суду.
Відновлення посвідчення водія
У разі втрати посвідчення потрібно повідомити про це територіальний сервісний центр МВС, а у разі викрадення — територіальний орган Національної поліції.
Для відновлення посвідчення водія заявник подає заяву та такі документи: - паспорт громадянина України чи ID-картка з довідкою про реєстрацію місця проживання; - копія довідки про присвоєння ІПН; - медична довідка за формою 083/о (на час дії воєнного стану медична довідка не подається); - платіжний документ про оплату адміністративної послуги (орієнтовно 243 грн.)
Послуга надається протягом 30 хвилин.
Можна відновити втрачені водійські права онлайн. Для цього потрібно зробити онлайн-замовлення заміни посвідчення водія через електронний кабінет на сайті МВС.
Відновлення документів на земельну ділянку!
Алгоритм дій при втраті/пошкодженні документів на землю: 1) написати заяву в правоохоронні органи про викрадення чи загублення документів; 2) подати оголошення про втрату до місцевої друкованої газети і обов’язково зберегти примірник; 3) отримати дублікат втраченого документу в органі, який його видав; 4) у випадку коли був втрачений державний акт, тоді потрібно звернутися до районного управління Держгеокадастру та отримати копію державного акта чи довідку, що оригінал не зберігся; 5) отримати витяг з Державного земельного кадастру; 6) отримати копію рішення про передачу землі у власність з архіву місцевого органу самоврядування; 7) звернутись до нотаріуса, який супроводжував земельну транзакцію для отримання дубліката договору.
Зібраний пакет документів із копією паспорту, ІПН, квитанцією про сплату послуг та мита і заяву встановленого зразку треба подати державному реєстратору для реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Відновлення документів на нерухоме майно
У випадку якщо оформити дублікати загублених правовстановлюючих документів неможливо, то подати до суду позовну заяву про визнання права власності на об’єкт нерухомості або про встановлення юридичного факту. Рішення суду при цьому стає правовстановлюючим документом.
Для цього власнику потрібно вчинити наступні кроки: 1) опублікувати у пресі оголошення про втрату оригіналу правовстановлюючого документу; 2) звернутися до органів внутрішніх справ із заявою про втрату правовстановлюючого документу; 3) отримати письмову відповідь від державного реєстратора Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно про неможливість провести реєстраційні дії щодо майна за відсутності оригіналу правовстановлюючого документу на нього.
За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Кобеляцького бюро правової допомоги, контактний телефон: (05343) 3-43-74, та за електронною адресою kobeliatske@legalaid.pl.ua .
Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0800213103. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання.