На Полтавщині презентували результати планових моніторингів роботи закладів охорони здоров’я за Програмою медичних гарантій
На Полтавщині презентували результати планових моніторингів роботи закладів охорони здоров’я за Програмою медичних гарантій

У Полтавській області представникам медіа презентували результати здійснених Національною службою здоров’я України планових моніторингів роботи закладів охорони здоров’я за Програмою медичних гарантій. Говорили про автоматичні та фактичні спостереження, ризикоорієнтований підхід та наслідки виявлених порушень.
«В області системно працюють над створенням умов для надання якісних медичних послуг людям. Проведення ремонтних робіт та придбання новітнього обладнання – в постійному фокусі уваги влади. Полтавщині активно реалізуємо Всеукраїнську програму підтримки ментального здоров’я «Ти як?», ініційовану першою леді Оленою Зеленською. З початку року заклади охорони здоров’я отримали від НСЗУ понад 2 млрд грн. А моніторингові заходи – своєрідний стимулюючий механізм для вдосконалення роботи лікарень», – зазначив перший заступник начальника Полтавської ОВА Богдан Корольчук.
У першому півріччі до планового моніторингу потрапили 63 медзаклади по всій Україні, зокрема і два з Полтавської області: Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» та Полтавська обласна лікарня імені М.В. Скліфосовського.
«З позитивних результатів автоматичного моніторингу слід відзначити високий рівень проведення тромболітичної терапії при лікуванні інсультів у Полтавській обласній лікарні. Автоматичний моніторинг за пакетом «Медична допомога при пологах» показав, що в медзакладах, законтрактованих за цим пакетом на Полтавщині, дотримуються правильного маршруту пацієнтки під час надання допомоги при передчасних пологах до 34 тижнів», – розповіла голова НСЗУ Наталія Гусак.
Водночас від початку року НСЗУ отримала 31 скаргу на заклади охорони здоров’я області. Серед них такі категорії: вимагання коштів за надання медичних послуг, витратних матеріалів, ліків, відмова у наданні медичних послуг, неетичне поводження з пацієнтом.
«Скарги є однією з підстав для проведення моніторингу в медзакладі. Ми закликаємо пацієнтів не мовчати, якщо їх права порушуються. Спочатку варто звернутися до головного лікаря. Якщо проблему вирішити не вдається, тоді подавайте скарги на НСЗУ. Скаргу можна подати як під час, так і після лікування, тому варто зберегти всі документи та чеки, що підтверджують витрати на лікування», – наголосила Наталія Гусак.
Звернутися до НСЗУ можна кількома способами:
- через електронну форму на сайті НСЗУ;
- за безкоштовним номером контакт-центру 16-77;
- надіслати офіційний лист на пошту чи електронну пошту;
- написати звернення на особистому прийомі.
Спільний із громадськістю контроль дає змогу ефективно розвивати і поліпшувати медичну систему України.